Interaktiv och språkutvecklande klassrumsmiljö
Här kommer jag berätta interaktionen mellan lärare och elev, och mellan klassrumsstudenter och interaktion i klassrummet på så sätt vilket enligt tidigare studier visat sig vara bra för språkinlärning, vilket ger eleverna möjlighet att lyckas i ämnesstudier? Forskning inom fältet betonar vikten av interaktion som spelar en avgörande roll för studentens förmåga att utveckla ett vardagsspråk från det dagliga språket i motsats till det vardagliga språket. kännetecknas av både en högre komplexitet och ett innehåll som inte kan vara mycket kopplat till ett visst sammanhang. För att studenten ska lyckas i sina ämnesstudier måste de uppfyllas av en parallell utbildning för att utvecklas.
Det är viktigt att eleverna får möjlighet att diskutera med varandra i grupp de olika begrepp som de möter i ämnesutbildningen, läraren kan säga att eleverna i undervisningssituationen ges utrymme att diskutera tillsammans, vilken kan benämnas att förhandla om begreppets mening och gemensamt nå en definition. Jag tror att interaktion i form av diskussion om ett visst ämne är en " stöttepelare" för lärande. Det är av stor betydelse att läraren utgör en åsikt om studenten Förkunskaper i ämnet för att studenten ska kunna koppla ny kunskap till existerande kunskap. Forskning kring andraspråksinlärning visar tydligt att mycket beror på hur samtalen i klassrummet läggs upp för att eleverna framgångsriket ska tillägna sig andraspråket. (Gibbons,2016)
Eleverna kan arbeta i mindre grupper, där eleverna löser problem eller utför uppgifter. I andra sidan är det mindre vanligt för studenter konversation som en del av arbetet med små grupper är speciellt effektivt för ämnesinlärning. Lärare kan använda dessa aktiviteter baserat på elever som pratar i mindre grupper, även om deras aktiva språkbruk är av avgörande betydelse för vilket ämnesinlärning möjligt för dem.
Grupparbete har fler positiva effekter på andraspråksinlärning. Eleverna får höra språket talas av andra än lärare, de integrerar mer med andra och eleverna själva som sköter språkinlärningen. Och språket används på ett meningsfullt sätt i ett bestämt syfte. (Gibbons,2016)
